Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Jesper Jensen (Chilipuma)
Indlg: 3

Bagsvrd
16/08-2017 21:17
Hej allesammen,

For halvanden uge siden fik jeg for frste gang en chiliplante. Der str at det er en "Black and red", men ved ikke om den har andre navne for kan ikke finde noget om den.

Der stod at den skulle trre ud mellem vandingerne og gdes hver anden gang. Det har jeg gjort. Den str i min vindueskarm i et syd-sydvestvendt vindue i stuen.

For et par dage siden blev den meget slatten at se p. Bladene hang og hnger meget og er helt blde/slatne og der faldt af og til blomster af. Da jeg fik den var der masser af frugter p og derfor tnkte jeg at den nok brugte for meget energi p dem. Derfor plukkede jeg en masse af, men der sidder nok stadigvk en otte til ti stykker. Det hjalp ikke. S prvede jeg at vande den i bunden og den suger vandet helt, men det hjlper ikke. I dag lod jeg den st udenfor s den kunne f mere sollys. Det hjalp heller ikke.

Jeg har i dag ogs spottet nogle sm gule pletter p nogle af bladene.

Hvad kan den fejle og kan jeg redde den?

Desuden synes jeg at det er enormt svrt at vide hvor meget vand den skal have og hvornr. S gode rd modtages med kyshnd.

P forhnd tak.

Bedste hilsner
Jesper

Billeder:

Chili som den s ud da jeg fik den:
right

Chili som den ser ud nu:
right

Nrbillede af blade og pletter:
right

Nrbillede af blade:
right

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4514, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Aarontoinc
Antal Emner: 2219
Antal indlg: 18236 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)